Monday, June 29, 2009

~insafnya~


Seorang gadis berdoa kpd Allah agar diberikan
bunga dan rama-rama..
Namun Allah memberikannya
kaktus dan ulat...




Gadis ini sedih dan tidak faham mengapa
pemberianNya berbeza dengan permintaanya...
Kemudian dia berfikir..
Allah mempunyai terlalu ramai umat untuk diuruskan...
dan dia memutuskan untuk tidak mempersoalkannya...
Selepas satu tempoh,
gadis ini memikirkan semula permohonan doanya yang
telah lama dilupakannya...

Gadis ini amat terperanjat apabila melihat dari pokok kaktus
yang hodoh dan berduri itu
tumbuh pula bunga yang cantik...
Dan daripada ulat yang terselindung,
telah bertukar menjadi
rama-rama yang cantik..




ALLAH always does things right!!!
His way is ALWAYS the best way..
Even if to us it seems all wrong..

Jika memohon sesuatu dan menerima yang lain...
PERCAYALAH....
ALLAH tidak akan mengecewakan hambanya...
Teruskan berdoa tanpa rasa ragu dan mengeluh...
PERCAYALAH....
Duri hari ini...
Adalah bunga pada hari esok!!


Hoye3....gadis itu adalah aku...aku bersyukur padamu ya Allah...

masih banyak benda lagi yang aku kena lalui n kena belajaq...
Yeaaa...!!!!


(tq kpd zeti yang bagi tazkirah ni kat aku petang tadi hee kena tul ng aku uwaaa mkasey yaa...
ciap antaq aku blk umah lagi ari ni hee 1st time nek vios..aku terpana aauuuww3...)
~gila!!!

2 comments: